انواع هارد هایک ویژن / ریست پسورد هایک ویژن
نوشته شده توسط : جعفر

انواع هارد هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن محصولات گوناگونی در زمینه تجهیزات الکترونیکی به بازار معرفی کرده است. از آن جمله می توان به تولید تجهیزات مداربسته، دزدگیر، دوربین و… اشاره کرد. در این بین هارد SSD هایک ویژن یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است. هارد هایک ویژن در انواع مختلف تولید شده و برای گروه های مختلفی از مشتریان عرضه می شود. از ویژگی هاردهای این برند SSD بودن آنهاست که همین امر، سرعت بالای انتقال اطلاعات و مقاومت در برابر شوک را موجب شده است. قیمت SSD Hikvision براساس نوع و ظرفیت هارد هایکویژن متفاوت است. در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع هارد Hikvision بپردازیم.

 
 

هارد SSD هایک ویژن و انواع آن

هارد SSD هایک ویژن در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این نوع حافظه hikvision خصوصیات منحصر به فردی دارد. کمپانی هایک ویژن در مدلی از هارد علاوه بر محافظت از داده با رمز عبور، احراز هویت اثر انگشت را نیز ارائه کرده است. همچنین سازگاری هارد تولیدی این شرکت با بسیاری از سیستم ها با OS های متفاوت (TV / Ps4 / Xbox / Windows / Mac / Linux / Android) یکی از دلایل محبوبیت این محصول شده است. انواع هاردهای هایک ویژن عبارتند از: هارد اینترنال سبز، هارد اینترنال آبی، هارد اکسترنال، هارد پورتابل یا قابل حمل، هارد M.2 SSD هایکویژن.

 
 
 

هارد اینترنال هایک ویژن

در هارد هایک ویژن از نوع اینترنال شما دو رنگ از هارد را خواهید دید. این نوع از هاردها در دو رنگ سبز و آبی تولید می شوند که تفاوت های از نظر ظرفیت و سایر ویژگی ها با یکدیگر دارند. هاردهای سبز هایکویژن از ظرفیت 120 GB آغاز می شود و با ضریبی از همین عدد (120)  افزایش می یابد. در انواع اس اس دی اینترنال سبز نام با E100 آغاز می شود. در هاردهای آبی رنگ هایک ظرفیت از 128 GB آغاز می شود و با ضریبی از آن افزایش می یابد. بنابراین هارد 1TB یا همان 1024 GB را به رنگ آبی خواهید یافت. شروع نام هارد های اس اس دی آبی با C100 است.

هارد هایک ویژن
 
 

برای اتصال این هاردها از رابط SATA استفاده می شود. با توجه به پشتیبانی از SATA3 یا SATA III سرعت انتقال اطلاعات در این هارد به میزان 6 گیگا بیت بر ثانیه (6 Gb/s) افزایش یافته است. این در حالی است که با USB 3.0  که از پورت های سریع سیستم های کامپیوتری است، سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کرده اید. سرعت خواندن اطلاعات در هاردهای اینترنال هایک ویژن 550 مگا بایت بر ثانیه (550MB/S) است. سرعت نوشتن در برخی از مدل نیز 470 مگا بایت بر ثانیه است و اندازه آنها در حدود 2.5 اینچ است. اغلب این نوع از حافظه های Hikvision ضد لرزش، مقاوم در برابر ضربه و شک هستند. در برخی از آنها قابلیت ضد خش بودن نیز دیده می شود.

 
 
 

هارد M.2 هایک ویژن

هارد M.2 از انواع دیگر هارد است که به صورت کارت روی مادربرد متصل می شود. از آن جهت که به پورت M.2 متصل می شوند به آن کارت M.2 یا هارد M.2 گفته می شود. در راستای نیاز به سرعت بیشتر و ابعاد کمتر پورت هایی طراحی و معرفی شدند که بتوانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند. یکی از این پورت ها M.2 است. این پورت زمینه معرفی حافظه های اس اس دی بسیار کوچک و در عین حال سریع را فراهم آورد. حافظه هایی به شکل کارت که کانکتور M.2 دارند. در انواع حافظه های SSD هایک ویژن این نوع از هارد نیز دیده می شود.

 
 

از ویژگی های هارد هایک ویژنM.2 سرعت خواندن و نوشتن بالاست. پشتیبانی از رابط های M.2 و SATA III و سرعتی برابر با 560 مگا بایت بر ثانیه از دیگر خصوصیات این حافظه SSD است. این حافظه هایک ویژن ضد لرزش است و عملکردی بهینه تر و با ثبات تری خواهد داشت. زیرا برای ایجاد امنیت بیشتر اطلاعات از کنترل تراشه الکترونیکی جایگزین ساختار مکانیکی قبل استفاده کرده است.

 
 
 

هارد هایک ویژن قابل حمل Portable

در انواع هاردهای هایک ویژن هاردهای قابل حمل نیز مورد توجه است. این هاردها نوعی از هاردهای اکسترنال هستند  درایو قابل حمل با SSD داخلی طراحی شده است. مشخصاً حافظه هایک ویژن قابل حمل دارای سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه است. البته سرعت خواندن و نوشتن واقعی  به سخت افزار و نرم افزار دستگاه متصل به هارد و نوع استفاده وابسته است. استفاده از هسته نیمه هادی ضد ضربه دوام و مقاومت این هارد در برابر ضربه را بالاتر برده است. ظاهری جذاب، کوچک و سبک با امکان اتصال آن به صورت سوئیچ و کلید برای حمل راحت تر.

ssd hikvision portabl
 
 

دارای استاندارد IP55 است و در برابر آب و گرد و غبار تا حدودی مقاوم است. تماس محدود گرد و غبار بر عملکرد آن تاثیر منفی نخواهد داشت. بسیار مناسب استفاده در لپ تاپ، کامپیوترهای خانگی یا PC، تب لت و تلفن های هوشمند و… با سیستم عامل های Windows / Mac / Android. است. از طریق رابط Type C و USB 3.1 قابل اتصال به دستگاه های مختلف است.

 
 
 

هارد اکسترنال هایک ویژن

از دیگر انواع هارد هایک ویژن هاردهای اکسترنال است که خود نیز انواع گوناگونی دارد. از خصوصیات این حافظه SSD Hikvision می توان به عملکرد قدرتمند، سریع و پایدار اشاره کرد. سرعت انتقال تا 1060 مگابایت بر ثانیه ویژگی جذاب این هارد است. سریعتر از هارد دیسک های مکانیکی اکسترنال معمولی است. این هارد با سیستم عامل “Hi Smart” که توسط Hikvision توسعه یافته است و Elite 7 برای انتقال آسان فایل های بزرگ است.

هارد هایک ویژن
 
 

سطح ایمنی برخی از این نوع هاردها نسبت به آب بالاست و از عملکرد ضد آب IPX-7 پشتیبانی می کند. بدنه فلزی آن که از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده سبک بوده و در برابر ضربه مقاوم است. به این ترتیب استفاده از این حافظه ها توسط ورزشکاران در فضای باز ایمن است و نگرانی برای از دست دادن اطلاعات بر اثر ضربه وجود ندارد. در مدل HIKVISION Elite7 نرم افزار رمزگذاری Hi Backup استفاده می شود. این نرم افزار از طریق Baidu قابل ارتقاء است و با آن می توانید از داده های خود به طور خودکار در هارددیسک شبکه پشتیبان گیری کنید.

 

  1. قیمت جی پی اس حیوانات   ردیاب سالمندان  هایک ویژن تهران آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته

 

ریست پسورد هایک ویژن

یکی از مشکلات رایج در دوربین هایک ویژن فراموش کردن پسورد دستگاه DVR و NVR است که وارد شدن به منوی دستگاه و دسترسی به تصاویر را غیر ممکن می سازد. در دستگاه های  DVR و NVR ریست پسورد هایک ویژن به دو روش انجام می گیرد:

  • ریست پسورد با استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن
  •  ریست پسورد هایک ویژن از طریق خود دستگاه
 
 

آموزش کامل ریست پسورد هایک ویژن

برای ریست پسورد هایک ویژن ابتدا نرم افزار SADP Tool را دانلود و نصب نمائید. دستگاه را به شبکه لوکال متصل کنید. سپس نرم افزار SADP Tool را اجرا کرده تا دستگاه های ضبط موجود در شبکه را شناسایی کند. پس از آنکه نرم افزار دستگاه های موجود را در شبکه شناسایی کرد، دستگاه DVR یا NVR مورد نظر خود را که مایل به ریست پسورد آن هستید انتخاب کنید. بعد از آن باید گزینه را بزنید. در شکل زیر می توانید مراحل کار را ببینید.

ریست پسورد هایک ویژن

در مرحله بعد پس از زدن گزینه فراموشی پسورد سه حالت زیر پیش می آید که در ادامه به آن اشاره می کنیم و راه حل هر کدام را نیز می گوئیم:

 

حالت اول:

  1. صفحه ای باز می شود و مانند شکل روبرو از شما درخواست ” Security Code ” می کند:

ریست پسورد هایک ویژن

2. در این صورت باید مطابق شکل زیر به نرم افزار SADP مراجعه کرده و به قسمت Start Time رفته و شماره سریال دستگاه را طی تماس با شماره 89395-021 به تیم فنی شرکت هایک ویژن اعلام کنیم.

ریست پسورد هایک ویژن

3. تیم پشتیبانی دوربین مداربسته هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما کدهای امنیتی را ارسال می کند که دارای تاریخ های مختلفی هستند. پس از دریافت کدها باید یکی از آنها را مطابق با زمانی که مایل هستید انتخاب کرده و در باکس زیر وارد کنید و گزینه Confirm را بزنید:

پس از آنکه کد را وارد کردید، پسورد دستگاه به 12345 تغییر می کند.

ریست پسورد هایک ویژن

 

حالت دوم:

اصفحه ای باز می شود که مانند شکل روبرو از شما درخواست Encrypt File می کند:

در این حالت باید همانند تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه Export کلیک کرده تا فایل XML در کامپیوترتان ذخیره گردد. شما باید این فایل را برای پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید.

تیم پشتیبانی هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما فایل رمزگذاری و یا Encrypt File را برایتان ارسال می کند. سپس با بارگذاری این فایل قادر خواهید بود تا پسورد جدیدی را برای دستگاه ضبط خود ست نمائید.

ریست پسورد هایک ویژن

 

حالت سوم:

اچنانچه صفحه ای باز شود که مانند شکل زیر از شما درخواست Encrypt File یا Key کند:

ریست پسورد هایک ویژن

  1. در این حالت می توانید به دو روش زیر عمل کنید:
  2. مانند حالت دوم فایل XML را در کامپیوترتان ذخیره کرده و سپس برای دریافت رمز، آن را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید.
  3. کد QR (شکل زیر) را اسکن کرده و یا از آن عکس بگیرید و سپس آن را برای تیم پشتیبانی هایک ویژن ارسال نمائید.

ریست پسورد دستگاه DVR

پس از آنکه این کد را برای تیم پشتیبانی ارسال کردید از طرف آنها ایمیلی دریافت می کنید که حاوی یک پسورد 8 حرفی ترکیبی از اعداد و حروف است. با وارد کرد این رمز می توانید ریست پسورد دستگاه DVR خود را انجام دهید.

نکته: قسمت سومی که در عکس مشخص شده است، برای این منظور است که همزمان بخواهید پسورد دوربین خود را نیز عوض کنید.  بدین ترتیب پسورد تمامی دوربین های موجود در شبکه که به NVR متصل اند نیز ریست می شوند.

ریست پسورد هایک ویژن

 

ریست پسورد هایک ویژن از طریق دستگاه DVR

قبل از شرح این روش به نکات زیر توجه کنید:

  1. این روش تنها برای سری‌های E،Kو I دستگاه‌هایNVRد(V3.4.90) و سری‌های DS-HG/HQ/HUHI-F دستگاه‌های DVRد(V3.4.80) قابل انجام است.
  2. با استفاده از این روش کاربران می توانند خودشان پسورد را ریست و تعویض نمایند.
  3. این روش تنها برای دستگاه های موجود در شبکه لوکال یا محلی کاربرد دارد.

مراحل کار:

  1. ابتدا بر روی قسمت سمت چپ پایین صفحه ورود به منوی دستگاه NVR یا DVR کلیک کنید تا صفحه ریست پسورد بالا بیاید.
  2. سپس سریال نامبر و همچنین Device Start Time را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید. پس از ارسال کد امنیتی یا Security Code برایتان ارسال می گردد.
  3. سریال نامبر را در قسمت مشخص شده در شکل زیر وارد نموده و اوکی را بزنید:

ریست پسورد هایک ویژن

4. در این مرحله می توانید در قسمت زیر پسورد جدید خود را برای دستگاه تعریف نمائید.

 

ریست پسورد هایک ویژن

 

ریست پسورد هایک ویژن

 

 





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: